Maifest i barnehagen - fordelt på kohortene

Det var en noe annerledes maifest for oss alle i barnehagen. Til vanlig er vi alle samlet for å heise flagget og synge "Ja vi elsker". Slik ble det ikke denne dagen, men vi klarte å holde på mange av tradisjonene likevel.

Det ble gjennomført flere aktiviteter i forkant av maifesten. På Villaen og Låven laget de pinnefiguerer, de malte kongler og forberedte seg godt til mai-festen.

Noen av de minste malte med rødt og blått på det hvite, både på papir og på et kjempestort lerret. Det var veldig stas og vi syns det ble ganske så flott til slutt!

Mai-festen begynte med at Astrid heiste flagget, men det ble ikke felles sang rundt flaggstangen, men alle gruppene fikk laget sine småtog, og de som hadde base i barnehagen gikk tog rundt Gauslaa sin låve (nabogården). Der ble det sunget av full hals fra barnetogene.

Etter toget satt vi igang med masse tradisjonelle leker ute i hagen. Vi kastet ball på boks, hamret spiker i plank (noen konkurrerte mot andre, mens andre hadde nok med å konkurrere med seg selv), det ble potetløp og sekkeløp. Her fikk alle som ville prøve alle aktivitetene.

Når aktivitetene var ferdig smakte det fortreffelig med pølser i lompe.

Og sist, men ikke minst var det bare helt fantstisk med en dessert, både for små og store. På bambini hadde vi laget bananis (rett og slett godt moden banan som er presset inn i en is-form) og saftis til barna på Låven og Villaen.

Vi må vel kunne våge å påstå at alle hadde en kjempefin maifest, både store og små!